Welcome Message

'

20 January 2010

Cermin gelap Kenderaan

Semalam akau terbaca keluhan seorang pembaca dalam surat khabar mengenai Isu cermin gelap. Aku ringkaskan la apa yang keluhan dia tu.

Keluhan Pembaca"
"...Saya heran kenapa pihak pengangungkatan jalan tidak menerima alasan kami sebagai pemilik SUV/MPV yang mengelapkan cermin belakang dan cermin sisi yang tidak boleh dibuka kerana tujuan



kami adalah ingin mengelakan barang berharga kami yang terletak di tempat simpanan tidak mudah dilihat ini kerana tempat simpanan tersebut tidak ditutupi oleh apa apa. Jika tanpa cermin gelap sudah pasti barangan yang kami letak di sana mudah di lihat oleh individu yang tak bertanggungjawap dan ini boleh mendorong mereka untuk memecah masuk kedalam kenderaan kami. Saya harap pihak yang bertanggungjawap dapat mempertimbangkan perkara ini..."

Bila aku terbaca keluhan pembaca nie..aku terpikir rasional jugak alasan tersebut. Bukan apa...apa yang terjadi pada kawan aku dimana kereta miliknya di pecah masuk gara gara sebuah beg yang mengandungi pakaian bersenam (baru sudah bersenam so masam sikit). Kawan aku mengeluh pasal beg pakaian tu dia kene kuar duit beli cermin tingkap baru. Aku katakan pada dia yang...sedikit sebanyak kesilapan dari dia jugak keranan meletak kan beg yang mudah dilihat (bukan pasal tak gelapkan cermin |:D). Ini kerana individu yang memecah masuk ke kenderaan dia tidak mengetahui apakah isi bag tersebut. Tapi berdasarkan kesanggupan individu tersebut untuk memcah masuk sudah pasti nya dia berharap sesuatu yang berharga.

Jadi di harap anda tidak meletakan apa apa beg yang tertutup di tempat duduk kereta anda. Bukan apa...barang yang dia ambik baju lusuh ker...beg bkasut futsal ker...tapi dah satu hal nak ganti cermin keter kita plak nanti....bukan pun. So renung-renungkan.

2 comments:

  1. gelapkan cermin untuk hindari panas matahari dan bahaya UV ;)

    ReplyDelete
  2. Aku sangatlah geram pada KERAjaan yang tak fikir kepentingan rakyat....law yang ada untuk orang kenamaan saja.

    ReplyDelete

Tolong Jangan Baca Entri Berikut !

Related Posts with Thumbnails

Sila langgan dengan email untuk tidak terlepas post-post terbaru.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner